Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6097711609   Diferències d'Aprenentatge - Detecció i intervenció a l'aula
2019-2020   Taller a centre. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   5/9/2019 - 6/9/2019 (15 hores) de 15:30h a 17:30h
   ESC Torre Queralt
   Av. Sant Pere, 54 - c. Escoles, 2 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 05/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Té l’objectiu de capacitar
el professorat per atendre les diferents maneres d’aprendre que trobem a l’escola.
La formació es focalitza en tres àmbits que es treballen de manera específica i
progressiva:
• Diferències d’aprenentatge
• Estratègies d’aula
• Metodologies didàctiques

Aquesta proposta formativa es centra en l’àmbit de les diferències d’aprenentatge i té
una durada de 20 hores lectives (16 presencials, 4 de treball propi). S’adreça al
professorat de les etapes d’educació infantil, primària i secundaria, i als mestres
d’educació especial.

La seva finalitat és proporcionar estratègies de gestió de la diversitat de l’aula per
ajudar a l’alumnat que presenta alguna dificultat educativa o de conducta relacionada
amb les diferències d’aprenentatge (dislèxia, TDAH, trastorns de comportament i altes
capacitats). Participaran docents de l’escola El Brot per a explicar-nos la seva
experiència a l’aula.
  
Objectius   1.Caracteritzar la dislèxia, el TDAH, trastorns de comportament i las altes capacitats.
2.Conèixer els principis psicopedagògics de l’ensenyament dels infants amb dislèxia,
TDAH, trastorns de comportament o AACC.
3.Identificar els indicadors d’alerta de la dislèxia, el TDAH, trastorns de comportament
i les AACC.
4.Prendre consciència de la importància de la tasca docent en l’evolució de les
diferències i trastorns de l’aprenentatge.
5.Conèixer les tècniques per millorar el comportament i el rendiment acadèmic a
l’aula.
6.Aplicar estratègies per millorar l’eficàcia de la pràctica docent envers els processos
d’ensenyament i aprenentatge.
7.Aplicar eines d’identificació precoç, cribratge, reeducació, reforç i avaluació contínua.
  
Continguts   1.INTRODUCCIÓ A LA RTI
2.TALLERS DE TÈCNIQUES PER LA DISLÈXIA
3.TALLERS PRÁCTICS PER LA DISLÈXIA
ESTRATÈGIES D’AULA PEL TDAH.
4.ALTES CAPACITATS INTEL.LECTUALS.
5.ESTRATÈGIES D’AULA PEL TDAH.
6.TALLERS DE TÈCNIQUES PER MILLORAR EL COMPORTAMENT.
7.PROPOSTES DE DOCENTS PER A LA INCLUSIÒ EDUCATIVA
  
Formador/a   Ana Yañez Mas
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.

- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.

- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Activitat dirigida a l'equip de mestres del centre Torrequeralt
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   05/09/2019   0900   1230 
 Sessió 2   dijous   05/09/2019   1500   1730 
 Sessió 3   divendres   06/09/2019   0900   1230 
 Sessió 4   divendres   06/09/2019   1500   1730 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent